Sök efter tankar i jag som digital:

torsdag 24 maj 2012

Konsten att skicka bajsbrev


Det är dagar som denna man känner sig förtyckt och marginaliserad. Det är dagar som denna man känner att bajsbrev är den sista vägen ut. Man frågar sig, är det inte min tur att ha lite roligt snart?
Det går i skrivande stund en programserie med namnet ”Fashion” på SVT. Ett program med ”intervjuer och reportage från catwalks runt om i världen”.  SVT uppmanar de som besöker SVTplay att gilla denna programserie på Facebook. Själv skulle jag vilja att programbeställarna på SVT dog, att de inte längre befläckade mänskligheten med sin existens. Alternativt att de även beställde ett program kallat ”Design” där de gjorde intervjuer och reportage från olika tekniskt orienterade fabriker.   
Jag är dock inte naiv, det kommer inte komma något sådant allmänbildande program från SVT någonsin mer.  Det är i ljuset av detta jag uppmanar er alla att skicka bajsbrev till SVT. Det går även bra att skicka ett bajsmail, d.v.s. att man skriver i ett mail att man innerligt önskade sig att den som läser mailet istället just hade öppnat ett brev innehållande osande fekalier.

Väl mött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar